IcoFX – iconiţe (icons) de calitate şi Favicon

Un program foarte bun pentru creat iconiţe este făcut de un român şi mai este şi gratuit – IcoFX.

IcoFX - de Attila Kovrig

IcoFX - de Attila Kovrig

Ultima versiune aduce multe îmbunătăţiri.
Printre altele are peste 40 de efecte şi controale pentru modificat iconiţe existente.
Poate extrage iconţa dintr-un program, o poate modifica şi resalva în program (util cel puţin pentru arhive self-extract).
Dimensiuni maxime de 256 x 256 pixeli.
Poate salva iconiţele pentru Windows şi/sau pentru Mac.
Poate crea arhive (icl – icon library) cu mai multe iconiţe.
Poate salva un snapshot (prezentarea iconiţelor).

Snapshot - flo icon

Snapshot - flo icon (avatar)

Eu îl folosesc în principal pentru iconiţele din Total Commander. Mi-am făcut meniuri cu seturi de programe şi pentru fiecare categorie am câte o iconiţă.

Parte din meniul meu în Total Commander

Parte din meniul meu în Total Commander

Deasemenea este util şi petru crearea iconiţei Favicon a unui site pe care îl creaţi. Export ca PNG, JPEG sau GIF iar apoi pe unul din site-urile care crează astfel de iconiţe (de obicei oferă şi codul pentru ea). Eu am folosit până acum site-ul Chami (http://www.chami.com/html-kit/services/favicon/) pentru că poate salva şi Gif animat ca Favicon şi oferă şi codul.

Dacă nu, se poate folosi iconiţa salvată de IcoFX şi codul de mai jos (adaptat site-ului şi iconiţei voastre).

<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="http://www.yourwebsite.com/favicon.ico" />

Nu uitaţi! Iconiţa Favicon trebuie să aibă 16 x 16 pixeli, şi 256 culori.

Există şi alte programe pentru creat iconiţe. Poate cel mai „profi” dintre ele este Axialis IconWorkshop dar din păcate este doar în variantă comercială deşi nu foarte scump. Pe site-ul lor se pot vedea mai multe şi poate vă face şi poftă de lucru (http://www.axialis.com/iconworkshop/index.html).

Axialis IconWorkshop - imagine de pe site-ul lor

Axialis IconWorkshop - imagine de pe site-ul lor

Exemplu de pe site-ul lor (Axialis)

Exemplu de pe site-ul lor (Axialis)

Link: IcoFX (http://www.icofx.ro/)

Sper să vă fie utile.

Spor!

Lasă un răspuns

