GIMP şi Krita- manipularea imaginilor

Deşi e de multă vreme disponibil (1996) nu m-a tentat până de curând să-l încerc.

GIMP (GNU Image Manipulation Program)

GIMP (GNU Image Manipulation Program)

Acum câteva luni am făcut un test. E drept că mi-a luat ceva timp însă până la urmă rezultatul mi s-a părut OK.O lucrare pe care o terminasem şi vroiam să o pun pe net în portfolio vroiam să pară reală deşi nu era încă tipărită. Coperţile şi 2 pagini sunt prezentate mai jos. Cu ele am făcut testul.

Florin Florea)

Caiet de sală pentru Turandot (design: Florin Florea)

Rezultatul este acesta:

Aranjate în GIMP

Aranjate în GIMP

Până la urmă, lucrând cu el GIMP-ul mi s-a părut mai bun decât acum vreo 2 ani când l-am încercat prima dată. În continuare are câteva lucruri care sunt dorite de către utilizatori iar printre ele posibilitatea de salvare în sistemul de culori CMYK.

Un alt program pentru procesarea imaginilor, mai bun chiar decât Photoshop este Krita. Din păcate deocamdată nu există variantă pentru Windows deşi am văzut pe net o captură de ecran demo. Face parte din uneltele KOffice şi rulează sub Linux (Ubuntu). Suportă sistemul CMYK şi Lab şi lucrul cu imagini pe 16 biţi şi OpenEXR HDR (High Dynamic Range Image). Sper să apară şi o variantă pentru Windows (http://windows.kde.org/news.php#itemKDE413forWindowsReleaseavailable).

Până atunci GIMP.

Update:
Pe portableapps.com este versiunea 2.6.5 (se poate folosi de pe stick USB).

Link-uri:
GIMP Site oficial (http://www.gimp.org/)
GIMP Portable (http://portableapps.com/apps/graphics_pictures/gimp_portable)
Krita Site oficial (http://www.koffice.org/krita/)

One thought on “GIMP şi Krita- manipularea imaginilor

Lasă un răspuns

