Mixer de culori (în CorelDraw)

21 homeContinuare a postării Culoare in CorelDraw.În postarea anterioară am plasat chiar la început o imagine în care sunt pătrate cu diverse nuanţe intermediare pentru culorile principale de tipar.

Paletă de culori pentru tipar.

Paletă de culori pentru tipar.

Cum am realizat imaginea? Folosind unealta Blend. Pe lângă faptul că poate face o trecere de la o formă la alta, poate fi aplicată şi pentru culoare.

Atunci când am de folosit doar 2 culori şi vreau să le pot şi combina îmi creez o paletă cu ajutorul uneltei blend.

Blenduri utile.

Blenduri utile.

Cu ajutorul lor şi cu o opţiune din meniul Edit > Copy Proprerties From

Copierea atributelor.

Copierea proprietatilor.

Eu mi-am personalizat programul cu scurtătura din imagine. Programul vine fără o astfel de scurtătură deşi se poate folosi scurtătura literelor subliniate din meniu. Adică, pentru cazul ăsta: Alt + E + M (apăsate succesiv şi nu simultan).

Copierea proprietatilor.

Copierea proprietatilor.

După alegerea caracteristicilor care se doresc copiate apasă OK.

Copierea umpluturii, culoarea sau nuanţa în exemplul ăsta.

Copierea umpluturii, culoarea sau nuanţa în exemplul ăsta.

Săgeata care apare trebuie direcţionată către obiectul purtător al culoarii pe care vrem s-o copiem.

Pentru următoarele obiecte care vrem să aibă aceeaşi culoare putem acţiona imediat selectând obiectul şi apoi Control + R (opţiunea Repeat din meniul Edit) cu care putem repeta ultima acţiune.

Repetarea ultimei acţiuni.

Repetarea ultimei acţiuni.


Cum am făcut imaginea cu pătrate „culori pentru tipar”

Întâi am creat un pătrat. L-am umplut cu Cyan.
Apoi l-am deplasat la dreapta cu tasta Control apăsată pentru ca să rămână pe aceeaşi linie.
La destinaţie am apăsat (punctat) butonul dreapta al mouse-ului pentru a crea o copie acolo. Apoi am eliberat şi butonul syânga.
L-am umplut cu Magenta. Am creat un blend între cele 2. Numărul de paşi e important.
9 paşi vor crea nuanţe de câte 10% din culori.

Blend din 9 pasi

Blend din 9 pasi

Am prins de blend şi l-am deplasat pe verticală cu tasta Control apăsată şi am făcut o copie mai jos (clic buton dreapta mouse pentru copie).

Copierea blendului.

Copierea blendului.

Am schimbat culorile din blend respectiv în stânga, primul pătrat l-am făcut galben iar în dreapta, ultimul, negru.
Acum, blendul e frumos dar nu merge blend la blend şi atunci: trebuie rupt blendul (Break Apart) scurtătura Control + K.

Ruperea blendului (Break Apart)

Ruperea blendului (Break Apart)

Cu blendul rupt şi selectat (avem 3 obiecte din care la capete sunt 2 pătrate iar la mijloc este un grup de pătrate), vom degrupa tot (Control + U = Ungroup) şi vom face un singur grup (Control + G = Group) cu toate elementele despachetate (şi în continuare selectate). La final vom avea un grup de 11 obiecte.

La fel şi pentru celălalt blend.

Acum putem face blend între cele 2 grupuri.

Blend între cele 2 grupuri.

Blend între cele 2 grupuri.

Blendul final.

Blendul final.

Cam asta este. Acum dacă vom avea nevoie de orice culoare sau nuanţă din paleta asta o vom putea prelua cu opţiunea Copy Properties From.

Postat anterior, prescurtat, în Desene vectoriale 3 (continuare) ca sfat.

Transparenţe

Deşi e riscant să fie tipărite ca atare, se pot folosi pentru efectele posibile iar la final nu uitaţi să convertiţi obiectele la bitmap (imagine raster) la 300 dpi CMYK.

Imaginea de la începutul acestei postări este un exemplu de folosire a transparenţei.

21 home

Exemplu de folosire a transparenţei.

Transparenţa se poate aplica uniform, ca un gradient sau în alte feluri. Modurile de combinare ale culorii obiectului cu cele de sub el se pot schimba. Chiar dacă nu are aceleaşi moduri de combinare ca în Photoshop merită încercate şi folosite. Modul Blend e util mai ales pentru umbre.

Umbrele sunt plasate folosind transparenţa.

Umbrele sunt plasate folosind transparenţa.

Umplerea Mesh

O unealtă mai nouă la CorelDraw este umplerea mesh.

Unealta Umplere Mesh din paleta de unelte.

Unealta Umplere Mesh din paleta de unelte.

Selectând nodurile şi aplicând diverse culori se poate ajusta local culoarea unui obiect.

Selectând nodurile şi aplicând diverse culori se poate ajusta local culoarea unui obiect.

Nodurile din mesh pot fi deplasate şi mai mult se pot adăuga sau şterge. Reţeaua poate fi stabilită la început, ca număr de linii orizontale şi verticale.

Cam asta ar fi pentru acum.

Spor!

Lasă un răspuns

