Meşteşugul hârtiei

În engleză Paper Craft, este cu adevărat un meşteşug dacă vezi ce se poate face din hârtie.

Tetsuya Watabe de la Kamimodel - jucării din hârtie.

Tetsuya Watabe de la Kamimodel - exemple de jucării din hârtie.

Japonezii au tradiţie în lucrul cu hârtia şi asta se vede din mulţimea de activităţi cu nume diferite: origami, kirigami etc.

Tetsuya Watabe - Kamimodel - expoziţie cu vânzare.

Tetsuya Watabe - Kamimodel - expoziţie cu vânzare.

În copilărie am făcut multe jucării din hârtie (origami) încă din gradiniţă (am cel puţin 2 cărţi şi o mulţime de PDF-uri). În clasele primare făceam avioane din hârtie şi pocnitori iar prin clasa a V-a sau a VI-a am făcut o diligenţă (era filmul Bonanza la TV) şi maşini de Formula 1 (că-mi plăceau). În studenţie am făcut pre-machete din hârtie pentru proiectele de şcoală. Din păcate nu le mai am. O singură motocicletă (scuter), proiect din studenţie, realizat integral din hârtie (carton) o mai am. Am s-o fotografiez şi am s-o postez într-o zi. La disciplina Compoziţii bi şi tri-dimensionale am făcut cu studenţii teme de kirigami (popup în engleză) în fapt felicitări care se deschid (înfloresc).

Kamimodel - crocodil (oferit gratuit)

Kamimodel - crocodil (oferit gratuit)

Adevărul e că hârtia are ceva special care atrage iar posibilităţile de lucru cu ea sunt limitate doar de imaginaţie.

Maruman (firmă care vinde produse de artă) şi Petcot Store (Tetsuya Watabe).

Maruman (firmă care vinde hârtie) şi Petcot Store (Tetsuya Watabe).

În fine, zilele trecute am vrut să văd dacă există pe net modele desfăşurate pentru roboţii din Star Wars (pasiunea finuţului meu) în intenţia de a-l deprinde să-şi facă singur jucării. Aşa am descoperit că există o mulţime de pasionaţi şi foarte multe modele disponibile gratuit.

Modele din Star Wars

Modele din Star Wars

Am observat că toate firmele mari de imprimante color (Canon, Epson, HP şi altele:  KonicaMinolta, Yamaha, Toyota etc) au pe site-ul lor o secţiune pentru copii cu diverse jucării de genul ăsta. Majoritatea sunt disponibile şi în engleză dar unele au secţiunea asta doar în japoneză.

Sagrada Familia de pe site-ul Canon.

Sagrada Familia de pe site-ul Canon.

Continuă pe pagina 2.

9 gânduri despre &8222;Meşteşugul hârtiei&8221;

  1. oanaclara32 zice:

    E foarte interesant! Unele modele pot fi realizate si in clasa cu elevii. Multumesc pentru idei!🙂

    • Cred ca ar fi bine. Cel putin pentru manualitate dar s-ar putea sa ii ajute si la vizualizarea in spatiu, mai tarziu. Eu cred ca sunt mai utile decat multe jucarele din ziua de azi.

      Multumesc pentru comentariu.

  2. Salut
    Numele meu este Adi,sunt din Timisoara si de ceva timp ma ocup de asa numitul”papercraft”.Imi face placere sa fac aceste modele si cred ca o poate face oricine,oriunde.Poti sa te uiti pe blogul meu(la care ma chinui de ceva vreme)sa vezi cateva modele.

    • Salut Adi,

      Frumos. Felicitări!
      Ţi-am pus linkul spre blogul tău şi la finalul postării mele, ca exemplu pentru alţi pasionaţi.
      Mult spor în continuare şi ţinem legătura.
      Îţi mulţumesc.

  3. Remus zice:

    Super faptul ca si in Romania incepe sa prinda viata aceasta arta. Eu unul ma ocup de ea inca de cand eram copil. Probabil va aduceti aminte de revista „Soimii Patriei”, pe paginile din mijlocul revistei existau asemenea lucrari facute pe vremea aceea de artisti romani. Din pacate nu mai am decat doua asemenea pagini pastrate in original. Insa am vazut in magazine (chioscuri de ziare) o incercare de a face un orasele din case de pe glob cu posibilitatea de colorare proprie a acestora. Pentru detalii vedeti www. jucariihartie.ro. Voi incerca sa postez imgini cu ce am reusit eu sa realizez in ultimi ani dar si ce realizez in prezent.
    Cateva exemple:
    666kb.com/i/bq0i80xlbmbz1yd4h.jpg
    666kb.com/i/bq0i8qmz1mpobhcdt.jpg
    666kb.com/i/bq0i92z3k67qba3n5.jpg

    • Remus,

      Îţi mulţumesc pentru comentariu.
      Mă bucur că şi pe tine te preocupă arta machetelor de hârtie.
      Mult succes pe mai departe şi te mai aştept.

Lasă un răspuns

