Formă pe cale – Inkscape

Am dat întâmplător peste un film care m-a „dat gata”.
Am căutat să aflu mai multe şi am încercat câteva unelte din Inkscape.

Formă purtată pe o cale.

Formă purtată pe o cale.

Rezultatele sunt prezentate în această postare.

În primul rând filmul despre care e vorba.

Necazul e că aici apare (deşi în spaniolă sau portugheză) o extensie pentru căi numită Freehand Shape.
Din păcate nu am reuşit să o găsesc pe net. Probabil au renunţat la ea, nefiind încă finalizată (nu ştiu).
Lucruri asemănătoare (până la un punct) se pot face şi cu Pattern on path.

Mi-a plăcut modul în care o forma poate fi folosită de-a lungul unei linii dar poate fi oricând modificată.
Generare de formă şi familii de forme, utile pentru creaţia de literă.
Am făcut câteva teste:

1. Înţelegerea procesului şi evaluarea rezultatelor.

O primă serie de teste

2. Contururi dinamice.

O altă „descoperire” pe care am făcut-o şi mi-a plăcut este legată de opţiunile de modificare a contururilor în sensul variantelor Light sau Heavy pentru litere.
Testată în varianta dinamică.
Contururi dinamice - Dynamic offset.

3. O altă exemplificare.

O altă exemplificare.

4. Aplicare la creaţia de literă.

Teste pentru folosirea „descoperirilor” prezentate mai sus.
Aplicare la creaţia de literă.

5. Din nou exemplificare pentru contururi dinamice.

Încă o exemplificare pentru contururi dinamice.

Lucruri similare se pot face şi în CorelDraw însă forma nu mai este editabilă.
În Illustrator încă nu am încercat dar am să încerc într-o zi, la şcoală.

Se pare că va trebui să acordăm mai multă atenţie programelor open source şi/sau freeware.


Linkuri utile:

 

http://inkscape.org/download/ | Site-ul oficial Inkscape, pagina de download. Versiunea stabilă este 0.46 însă curbele Spiro şi noutăţile pentru căi sunt în versiunea 0.47 pre 4 – 1 care se poate descărca sub forma unei arhive 7zip, din aceeaşi pagină de pe Source Forge.

http://inkscapetutorials.wordpress.com/ | Blogul oficial cu tutoriale al celor de la Inkscape

http://www.microugly.com/inkscape-quickguide/ | Un ghid rapid de învăţare.

http://andy.brisgeek.com/archives/92 | Un tutorial despre Spiro şi căi.

http://www.inkscape.org/doc/basic/tutorial-basic.html | Un tutorial basic la ei pe site.

5 thoughts on “Formă pe cale – Inkscape

    • Salut Cătălin,

      Nici eu, până nu am văzut filmul şi mai sunt o mulţime de lucruri faine prin el.
      Oricum, e un program foarte fain şi cu siguranţă are viitor.
      Îţi mulţumesc pentru comentariu.

  1. Alin spune:

    E cam migalos si pe undeva dispare si placerea de a scrie, rezultatele insa – daca exista suficienta rabdare – sunt intr-adevar demne de apreciat .

  2. Alin spune:

    Ai dreptate – e fantastic, dar cred ca e nevoie si de putin talent pentru a reusi asa ceva, programul in sine nu e de ajuns .

Lasă un răspuns

