Caricatura (actualizare)

Am mai exersat un pic.

Desen vectorial în Inkscape.

Desen vectorial în Inkscape.

Adevărul că numai exersând poţi descoperi valoarea unui program sau a unei unelte / instrument.

Mai jos sunt prezentate câteva etape din realizarea desenului:
– linia desenului
– culorile plate (plasate pe un layer inferior)
– fond (pete/dungi de albastru – cel mai jos layer)
– blur, efecte de 3D (layer separat)
– efecte de păr (linii – alt layer)
– introdus şi un text

Etape în realizarea desenului.

Etape în realizarea desenului.

Etapele dispuse în serial.

Etapele dispuse în serial.

Şi în final câteva detalii.

Detalii din desen.

Detalii din desen.

Cam asta e.

Alte lucruri utile:

Obiectele se pot suda (Weld în Corel, Union în Inkscape), ilustrate mai jos.

Liniile de contur intersectează litera, până este aplicată opţiunea Union.

Liniile de contur intersectează litera, până este aplicată opţiunea Union.

O linie trasă poate fi ştearsă gradual dacă se apasă tasta Alt. Cu tasta Shift se poate adăuga o altă linie care să o continue pe prima.

Şterge din linie şi adaugă.

Şterge din linie şi adaugă.

Sper să vă fie utile.

Spor!

5 gânduri despre &8222;Caricatura (actualizare)&8221;

    • Îţi mulţumesc.
      Şi tu ai lucrări frumoase cât despre Inkscape, „niciodată nu e prea târziu”.
      Pe mine m-a prins cu partea asta de caligrafie şi decopăr mereu lucruri bune la el.
      Succes pe mai departe.

  1. Basil zice:

    Superb lucrat!Chiar te pricepi.
    Am si eu nevoie de ajutorul tau.
    Am cumparat pentru copii un cutter Craft Robo, pentru taiat diverse chestii in hartie.Am citit manualul si nu taie decat obiecte vectoriale.
    Am incercat cu Corel, cu Photopaint, adobe illustrator, atat cat ma pricep, si nu reusesc sa obtin acele obiecte vectoriale , curbe deschise (flori, animale si alte desene – care sa nu cada de pe foaie cand le tai).
    Deocamdata iti doresc sarbatori fericite si un an nou mai bun si frumos – mai pe scurt iti doresc ce-mi doresc si mie!
    Cu respect,

    • Îţi mulţumesc.
      Din păcate nu am şi nu am folosit Craft Robo însă la orice sculă de genul ăsta ar trebui să fie un program de printare (Craft Robo Master) din care se face tăierea.
      M-am uitat la ei pe site si cred că dacă citeşti cu atenţie manualul vei reuşi singur să rezolvi problema.
      Corelul avea un program de trasare separat, iar mai nou e inclus in program (clic dreapta pe un bitmap şi alegi din meniul contextual una din opţiunile de trasare).
      Mai sunt şi alte programe de convertire a imaginii din bitmap în vectorial (chiar şi Inkscape, care e gratuit, are unul), pe vremuri mai era şi Adobe Streamline.
      Din câte am văzut unealta asta face şi listare color şi deci din programul ei trebuie definită doar forma de tăiere, în jurul bitmapului, sau pe contur.
      Din câte am văzut în manuale, are şi explicaţii în caz de erori diverse şi poţi să faci setările în funcţie de situaţie.
      Sunt convins că dacă vei citi manulul te vei descurca.
      Sărbători fericite, sănătate şi succes în noul an.

Lasă un răspuns

