Caligrafie digitală

Pentru că sunt şi eu preocupat de caligrafia digitală am căutat pe net să văd ce mai fac şi alţii în domeniu.

Sistemul moxi creat de Nelson Chu (Hong Kong).

Sistemul moxi creat de Nelson Chu (Hong Kong).

Nelson Chu (cercetător la Univ. din Hong Kong) studiază de cîţiva ani aplicarea în domeniul digital a caligrafiei chineze. Programul la care lucrează se numeşte Moxi şi a dat licenţa celor de la Adobe şi celor de la Sony, aşa că în curând probabil va fi implementat în Photoshop şi alte programe. Câteva imagini din prezentările lui ştiinţifice sunt mai jos. Din câte am înţeles e mare consumator de resurse şi deci nu va funcţiona pe orice computer. În plus, cei de la Wacom au creat un stilus special (6D) pentru a exploata mai mult din posibilităţile tehnice actuale şi simularea uneltei reale. Nelson Chu e în cămaşa roşie mai jos.

Nelson Chu şi câteva imagini despre sistemul său Moxi.

Nelson Chu şi câteva imagini despre sistemul său Moxi.

Un film găsit pe YouTube despre Moxi m=a determinat să caut să aflu mai multe despre el.

Alte lucruri interesante legate de caligrafia digitală găsite pe YouTube.

Şi un test pe care l-am făcut în Inkscape şi înregistrat cu VirtualDub, postat apoi pe YouTube.

În speranţa că Moxi va fi disponibil curând urez spor în muncă tuturor.

2 thoughts on “Caligrafie digitală

    • Din păcate i-am scis lui Nelson Chu şi l-am întrebat despre Moxi (programul lui) dar nu am primit răspuns.

Lasă un răspuns

