Arhaic românesc – Caiet de schiţe 3

Caiet de schite 3 - Arhaic Romanesc - Florin Florea (detaliu)

Caiet de schite 3 - Arhaic Romanesc - Florin Florea (detaliu)

A treia postare în care îmi prezint câteva pagini din caietele mele de schiţe.

Caiet de schite 3 - Arhaic Romanesc - Florin Florea

Caiet de schite 3 - Arhaic Romanesc - Florin Florea

Comentariile sunt binevenite.

20 de gânduri despre &8222;Arhaic românesc – Caiet de schiţe 3&8221;

    • Îţi mulţumesc pentru aprecieri.
      Foarte bun spirit de observaţie ai.
      Vroiam să scriu al treilea dar se pare că am mâncat un R.
      Febra creaţiei şi-a spus cuvântul.🙂
      Oricum, e un caiet de schiţe şi poate rămâne aşa.
      Sau poate că a fost cu intenţie şi eşti singurul care a observat.

      Îţi mulţumesc pentru vizită şi comentariu.

      Update:
      Un R de la „Registered” ar putea fi OK (intenţionat) acolo.

    • Excelent!
      Ştiam site-urile dar parcă s-au mai actualizat. Sau le văd cu alţi ochi?
      Îţi mulţumesc pentru ele.
      Mă bucur că-ţi place blogul meu.
      Vroiam neapărat să fie în română, cât mai accesibil conaţionalilor şi cu litere româneşti, mai ales că se poate.
      Mi-ar plăcea să văd ce caligrafiezi.

  1. Adrian Popescu zice:

    Majoritatea literelor şi a ornamentelor sunt superbe. Dacă aş avea alfabetul complet, desenat simplu şi clar, îl pot transforma în font.ttf şi poate fi utilizat apoi pentru repooducerea unor cărţi vechi, precum letopiseţuri, Sinaxare, Istorii familiale, altele … basme sau ghicitori … în două sau trei culori (de ex. roşu, albastru, negru).
    Ar putea fi o carte de colecţie cum nu s-a mai văzut pe la noi …

    • Adrian,

      Îţi mulţumesc pentru aprecieri.
      Mă bucur că-ţi plac şi sincer să fiu şi mie mi-ar plăcea să fie făcute fonturi.
      Nu ştiu dacă o astfel de carte sau carte cu CD şi fonturi s-ar vinde la noi.
      Din păcate nu cred că există suficient de mult interes pentru scrierea asta şi cu atât mai puţin acum.
      Prezentate sunt doar 15 pagini din cele 80 câte are un astfel de caiet şi nu mai sunt doar 3.
      Ar fi foarte mult de lucru.
      Oricum, ţinem legătura şi poate într-o zi…

  2. Am si eu o intrebare.. te apreciez pentru ce faci si tare as vrea sa iti urmez calea dar din pacate caut pe internet un stilou sau un toc care sa scrie gen gotic, cu font gotic. adica sa fie lat in partea de penita. am cumparat de pe net un set winsor dar nu ma satisface, diferenta dintre gros si subtire fiind neclara (adica nu e diferenta:D).
    Ma doare inima sa vad ca nu pot gasi asa ceva in tara, stiu ca pot si desena literele dar intr-un proiect pe un carton din ala mare este imposibil sa iau fiecare litera…
    Daca ai avea asa ceva de vanzare ti-as multumi..

    • Îţi mulţumesc pentru aprecieri.

      Există şi peniţe late însă probabil sunt mai greu de procurat (magazine speciale – hobby).
      Nu am de vânzare (cel puţin deocamdată).

      Varianta cea mai simplă şi rapidă este markerul.
      De regulă există 2 tipuri de markere: cu vârf rotund şi/sau cu vârf lat.
      În general pe la marile magazine sunt în diverse culori (roşu, verde, albastru, negru).
      Vezi încercările mele aici: Exercitii de caligrafie 2 şi markerul aici: Unelte pentru caligrafie

      Varianta mai ieftină dar mai laborioasă ar fi şipca din lemn de brad, un cutter şi o călimară de cerneală sau tuş.
      Din păcate nu prea sunt informaţii pe net (cel puţin deocamdată nu am găsit).
      Poate pe viitor ar fi utilă o postare.

      Oricum, markerul e cel mai eficient pentru început.
      Fluxul de cerneală e ţinut constant. E mai uşor şi mai curat de lucrat.

      Succes!

  3. Eu_Pseudonim zice:

    Am si eu marker din acela dar nu e varful subtire. este gros si de aceea nu prea pot sa scot forme frumoase pentru ca in anumite parti se intrerupe..
    De cautat am cautat marker tip „”Pilot Parallel”” dar nu am gasit. Am incercat si copperplate, am cautat stilou din ala cu penita flexibila..n-am gasit.(decat pe Ebay unde pretul te duce prea sus cu transport).
    Pe mine ma intereseaza in special caligrafia gotica, nu pentru fel de fel de tatuaje, ci pentru proiecte, gen prezentari etc.
    mersi de raspuns, nu ma asteptam sa-mi raspunzi!

    • Pilot parallel Pen e poate cea mai grozavă dintre unelte.
      Încă nu am încercat-o.
      Markere late există într-o foarte mare varietate în comerţ. Unele sunt mai potrivite pentru scris.

      Schiţele din caietele mele de documentare şi idei sunt făcute cu fineliner şi umplute cu marker cu vârf rotund.

      Update (sept. 2013):
      Am toate cele patru mărimi de Pilot Parallel Pen și sunt într-adevăr foarte bune.

  4. Dan zice:

    Super!!!!!! A crea un font românesc mi se pare un lucru deosebit de important și care, pe mine personal, mă bucură foarte mult. Sper să continui în direcția asta! Treabă bună!

    • Îți mulțumesc. Sper să am timp și pe mai departe de proiectul ăsta. Între timp se adună schițe și idei. Oricum, dacă găsești vreun site util sau vreo poză, te rog să-mi scrii.

Lasă un răspuns

