Jocuri grafice

Jocuri grafice - Florin Florea

Jocuri grafice - Florin Florea

După toate exerciţiile de caligrafie făcute şi mulţimea de variante generate, mi-a venit o idee de a le combina. În acest articol, vă prezint rezultatele acestor jocuri.

Pentru că mi-a plăcut acţiunea în desfăşurarea ei, am făcut o înregistrare (filmuleţul de mai jos) pe care am urcat-o pe YouTube.

Celealte le-am păstrat doar ca imagini.

Jocuri grafice şi caligrafice - Florin Florea

Jocuri grafice şi caligrafice - Florin Florea

Spor!

11 thoughts on “Jocuri grafice

  1. Liviu spune:

    Hei, vad ca esti un fan Inkscape. Are posibilitati grozave, singura problema e ca nu are inca CMYK si sistem de pagini multiple. Cum rezolvi problema cu CMYK-ul?

    • Da, sunt fan Inkscape de o vreme, pentru că lucrează foarte frumos pentru desene / ilustraţii (cu blur vectorial) şi mai ales ca unealtă caligrafică.
      În principiu, desenele (SVG) se pot importa în Corel şi acolo se pot converti pentru tipar. Depinde de complexitate.
      Unele lucruri se pot exporta din Inkscape ca imagini raster (PNG) cu transparenţă, care la rândul lor se pot converti la CMYK în Corel sau Photoshop.
      Se pot converti la TIFF CMYK şi din Faststone Image Viewer.
      Există un program CMYKTool, bazat pe un vechi filtru pentru GIMP, dar e greu de făcut să lucreze (are nevoie de GTK) şi trebuie instalat pe lângă GIMP.

      Pe partea asta, de tipar (CMYK) nu prea sunt, deocamdată, multe programe Open Source sau free.

  2. Liviu spune:

    N-am fost niciodata deacord cu Windows si pleiada sa de programe platite. Dupa mine lumea informatica trebuie sa fie o lume libera. Tocmai din cauza asta folosesc Linux.

    SK1 foloseste CMYK. Parca si Scribus. In rest nu prea stiu alte programe.

    • Programele plătite sunt OK dacă din asta trăiesc oamenii însă e frumos din partea unora dacă oferă şi Open Source sau free.
      Şi eu ofer gratuit din lucrurile pe care le fac, dar nu poţi obliga pe nimeni.
      La Open Source e frumos că se pot uni forţele multor programatori pricepuţi şi îşi pot demostra forţele în alt fel decât făcând viruşi.
      Deocamdată, cred eu, Linux nu e destul de pregătit pentru munca zilnică într-o firmă care lucrează pentru tipar dar poate într-o zi.
      Totuşi Linux-ul m-a impresionat când l-am avut instalat (acum vreo 2 ani) pentru teste pe un computer.
      SK1 pare promiţător. Încă nu l-am testat deşi m-a tentat. Când voi avea timp am să-l probez.
      Scribus pare foarte tare pentru DTP şi poate fi util deja (nu l-am testat destul).

  3. marius spune:

    nu am experienta cu linux, dar pot spune din experienta ca un singur soft de grafica nu este indeajuns si cele mai bune lucrari pe care le-am vazut au fost facute combinand mai multe soft-uri.
    acum descopar si eu, vazand lucrarile lui florin, gramada de filtre puse la dispozitie de inkscape, si nu numai.
    lucrarile date de mine la tipar merg asa> pentru digital pleaca in format nativ, cu PMS si RGB si CMYK, pentru ca masina face cel mai bine conversia.
    lucrarile pentru offset pleaca cmyk, dar, in majoritatea covarsitoare a cazurilor, sunt pdf si, uneori, tiff sau psd. oricare din acestea poate fi facut relativ usor CMYK.

    • În general, dacă poţi lucra în 2 programe, ai vrea să combini posibilităţile fiecăruia. Când cunoşti mai multe, ai şi variante mai multe de combinare.
      Cel mai important e să ai timp să te joci cu fiecare program, să vezi ce poate face şi în ce fel ar fi diferit de altele, ce aduce nou.
      Oricum, cel mai pun program e cel pe care il cunosti. Nu e nevoie să cunoşti toate programele pentru a face lucrări bune.

  4. marius spune:

    corect! se vede cine e profesor.
    in lucrul zilnic, ai cateodata nevoie de o actiune/efect/etc care nu se regaseste in programul pe care il stii cel mai bine, de aceea eu recomand cunoasterea si invatarea a cat mai multe.
    chiar am vazut lucrari care combina imagini 3D cu 2D pentru un print si rezultatul era deosebit.
    este bine si pentru cei care vor sa lucreze in domeniu, sunt multe agentii care accepta utilizarea numai a unui anumit program vectorial (fara sa poata argumenta serios de ce numai ala, fara sa stie care sunt difernetele dintre diferite programe – de cele ma multe ori pentru ca deja l-au cumparat pe acela si, deci, e cel mai bun

    • Ideea e ca în final să fie în formatul cerut. Dacă lucrezi mai bine în Corel de ex., editarea nodurilor, nu are rost să te chinui în alt program. La final exporţi totul .AI şi evetual deschizi fişierul, verifici dacă totul e OK şi resalvezi din AI. Partea faină e să poţi folosi ce are mai bun fiecare program (cum ar fi posibilităţile de lucru cu linia de contur în AI, dar convertită la curbe dacă duci fişierul mai departe în alt program.

  5. marius spune:

    poate nu m-am exprimat cum trebuie, dar asta voiam sa zic> sa folosesti din fiecare program acel lucru care iti permite realizarea produsului final.
    in ceea ce priveste formatul, daca te rezumi la pdf/tiff, nu prea ai cum sa dai gres si nici producatorii nu te pot refuza

Lasă un răspuns

