Bata 2017 s-a încheiat

Da, cele 10 zile au trecut foarte repede.

Echipa taberei Bata 2017. Foto: Alain Kauff.

Tabăra de ilustrație de carte și caligrafie de la Bata 2017, ediția a 9-a, s-a încheiat. Este a 7-a la care am fost invitat și la care am participat.

Cei nouă participanți au fost: Camille Merz (Franța), Marianne Masselot (Franța), Orlando Hegeduș (Arad), Michel Suna (Arad), Antonia Faur, Larisa Chindriș, Timea Hlosciuc (eleve Colegiul Național de Arte Sabin Drăgoi din Arad) și Nicoleta Aliman (Arad).

Participanții, gata de atac.

 

Patricia și Robert Batki au organizat spectacolul copiilor. Patricia Batki (studentă la Strasbourg) a făcut și o prezentare a scrierii chineze.

Anul acesta au fost folosite 4 texte pe tema Amintirilor din copilărie.
Acestea au fost:
Ion Creangă – Pupăza din tei (din Amintiri din copilarie);
Anatole France – Ciorchinele de struguri (din Cartea prietenului meu);
Lev Tolsoi – Învățătorul Karl Ivanîci (din Copilăria, adolescența, tinerețea)
și Johann Wolfgang Goethe – Noul Paris (din Poesie și adevăr).

Textele au fost caligrafiate în limbile originale: română, franceză, rusă și germană. Ilustrațiile surprind scene din fiecare povestire.

La muncă.

Coordonarea generală a acestui proiect, vreme de 9 ediții, a fost asigurată și de această dată de către profesorul Florin Didilescu. Organizarea aparține Bibliotecii Județene „A.D. Xenopol” Arad. Fotografiile pentru catalog au fost ca de obicei realizate de către domnul Alain Kauff din Strabourg. Mai mult decât atât, domnul Kauff m-a ajutat și la pregătirea terenului pentru lucrarea colectivă și a restaurat lucrările mai vechi ce s-au deteriorat.

Lucrarea colectivă.

Lucrarea colectivă a completat peretele început anul trecut astfel încât alături de poveștile copilăriei au apărut și amintirile. În plus, a fost creată o zonă cu texte traduse și scrise în câteva limbi cu mesajul „read (engleză), a citi, lire (franceză) …”, pe care le-am scris eu.

Antonia Faur, lucrarea de caligrafie, fragment din Pupăza din tei, a lui Creangă, din cartea Amintiri din copilărie.

M-am bucurat că pentru textele românești tinerii au dorit să folosească litere „Arhaic Românești” ce constituie o mai veche preocupare de-a mea. Cu această ocazie am făcut câteva planșe de explicații ale ductului liniei în caligrafierea acestor tipuri de litere.

Planșele cu explicații ale ductului liniei pentru seturile de litere Arhaic Românesc folosite în lucrările de caligrafie ale tinerilor participanți. Puse și pe instagram.

Un test al fontului Arhaic Arnota creat de către mine și caligrafiat de această dată. Testat cu tema taberei Bata 2017.

Expoziția va avea loc la Sala Clio a Complexului Muzeal Arad în perioada 14 -24 septembrie.
Vernisajul va fi joi, 14 septembrie, ora 18.

 

Fotografiile: Alain Kauff (cu excepția celor 3 seturi de Arhaic Românesc).

Link-uri:

articol pe site-ul Glasul Aradului
 (erori în articolul lor: Anatole France „Cartea prietenului meu” și nu „Scrisoarea …” și Florin Florea de la Facultatea de Arte Decorative și Design a Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca și nu cum eronat apare în articolul arădean)

Contul meu pe instagram
 Doar primele 3 imagini sunt din tabara de la Bata.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s