3 gânduri despre &8222;Reclamele interbelice&8221;

  1. Mili zice:

    Super, ce rau imi pare ca am ratat-o….sunt asa de amuzante mesajele, par asa …naive?! nush, dar imi plac tare mult…iar caligrafia e de vis,de vis…

    • Mili,

      Mă bucur că-ţi plac. Sunt ancorate în realitatea epocii şi în pas cu ce se întâmpla în lume la vreme respectivă. Şi reclamele de azi vor fi cândva „ciudate” sau amuzante.
      Tipurile de litere sunt chiar frumoase.

  2. De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclamă în România
    Reclame interbelice şi din perioada communistă, expuse la Institutul Cultural Român

    Joi, 29 aprilie 2010, de la ora 18.00, la Institutul Cultural Român (Aleea Alexandru 38) va avea loc vernisajul expoziţiei De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclamă în România. Expoziţia, realizată de Ancuţa-Lăcrimioara Chiş şi Ucu Bodiceanu, profesori la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, cuprinde reproduceri ale unor afişe şi machete publicitare româneşti de la sfârşitul Primului Război Mondial până la căderea regimului comunist.

    Întâlnirea dintre luxul interbelic şi utilitatea proletară, „invitaţiuni“ făcute de Bally, Sache sau Mociorniţa la achiziţionarea unor produse şi Ministerul Industriei, Petrolului şi Chimiei care „asigură aprovizionarea“, rime pline de umor şi sloganuri atrăgătoare – “Stomacul când ţi se-ntăreşte,/ Tablete tu le găseşte,/ Şi învaţă din Abecedar,/ Că doar Koprolu-i salutar.“ (Purgativ ideal de ciocolată) şi „Câtă vrajă are marea,/ Tot mai fermecată-i zarea!“ (Şampania, Elixir de bună dispoziţie şi tinereţe) – oferă o perspectivă de excepţie asupra modului în care generaţii diferite au fost ademenite să consume, şi nu doar atât: reclama spune poveşti despre oameni, mentalităţi şi atitudini care, privite peste timp, frapează sau stârnesc melancolia.

    Branduri internaţionale versus întreprinderi cu denumiri înflăcărat-cutezătoare fac deliciul celor care îşi supun privirea unei experienţe cu adevărat contrastante: două tipologii artistice şi ideologice, desprinse parcă din două lumi. Şi, totuşi, este vorba despre aceeaşi Românie văzută de-a lungul a şapte decenii prin prisma reclamelor.

    Expoziţia va fi deschisă în perioada 29 aprilie – 20 mai 2010. Intrarea publicului este liberă.

    http://www.icr.ro/70ani_reclama

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s