Fonturi chirilice gratuite şi propuneri

Documentarea pe net poate lua multiple forme, printre altele şi căutarea de fonturi.

fonturi chirilice gratuite

fonturi chirilice gratuite

Căutând după fonturi chirilice, slave şi ruseşti, am reuşit să găsesc câteva chiar frumoase, în spiritul vechilor documente şi actualizate / modernizate păstrând tradiţia vechilor forme. În general fonturile ruseşti sunt mult prea aproape de fonturile latine actuale, rupte de tradiţie.

irmologion.ru un site cu fonturi frumoase

irmologion.ru un site cu fonturi frumoase şi gratuite

În mod special mi-au plăcut câteva dintre ele şi am început să le studiez.

Iată, de exemplu Kathisma.

Kathisma (irmologion.ru)

Kathisma (irmologion.ru)

Kathisma este mai modern dar păstrează spiritul tradiţional al scrierii chirilice. Din păcate fontul are doar litere pentru scrierea chirilică şi multe din literele alfabetului latin lipsesc.

Kathisma - litere care au corespondent în alfabetul latin.

Kathisma - litere care au corespondent în alfabetul latin.

Pentru literele lipsă, m-am jucat şi am încercat să le fac folosind elemente din cele existente.

Kathisma - propunere pentru litere lipsă, create de Florin Florea.

Kathisma - propunere pentru litere lipsă, create de Florin Florea.

I-am scris un mail autorului (Vladislav V. Dorosh, Calmius Software) şi aştept un răspuns.
L-am întrebat dacă are prevăzute şi aceste litere (poate nu în fontul oferit gratuit pe site) iar dacă nu, am să-i trimit propunerile mele.

Un alt font luat în studiu este Posad.

Posad ()

Posad (irmologion.ru) - literele rosii sunt create de mine.

Şi acesta conţine doar setul pentru scrierea chirilică. O parte din litere se regăsesc totuşi şi în alfabetul latin.

Posad - litere care fac parte şi din alfabetul latin.

Posad - litere care fac parte şi din alfabetul latin.

Şi literele propuse de mine.

Posad - litere latine, lipsă, create de Florin Florea.

Posad - litere latine, lipsă, create de Florin Florea.

Link:
Irmologion – site-ul e doar în rusă dar link-ul duce la pagina cu fonturi şi de acolo se pot descărca.

Captura de ecran. Încercuite linkurile pentru descărcarea fonturilor (în rusă)

Captura de ecran. Încercuite linkurile pentru descărcarea fonturilor (în rusă)

Alte link-uri utile:
Thessalonica / http://www.thessalonica.org.ru/en/fonts-download.html / în engleză şi rusă.
Omniglot / http://www.omniglot.com/writing/ocslavonic.htm / în engleză, despre scrierea slavonă veche. Are link-uri spre alte site-uri cu fonturi.
Wazu / http://www.wazu.jp/gallery/Fonts_CyrS.html / pagina în engleză, site în Japonia, multe exemple cu linkuri către alte site-uri cu fonturi.
Kodeks / http://kodeks.uni-bamberg.de/AKSL/AKSL.Schrift.htm / site pe serverul Universităţii din Bamberg (Germania) cu explicaţii în engleză şi linkuri către alte siteuri cu fonturi.
TypeNow / http://www.typenow.net/language.htm / pagină în engleză cu fonturi gratuite pentru diverse limbi.
SIL (Summer Institute of Linguistics) / http://scripts.sil.org/cms/scripts/page.php?site_id=nrsi&id=FontsInCyberspace#Cyr / pagina (în engleză) cu fonturi, ancora „Chirilice”. Trimiteri către alte site-uri.

Update:
Am primit răspuns la mail, nu există o variante cu litere latine. I-am trimis propunerile / schiţele mele dar nu am mai primit vreun alt răspuns.

10 gânduri despre &8222;Fonturi chirilice gratuite şi propuneri&8221;

  1. Vlad zice:

    salut. sunt foarte frumoase fonturile! crezi ca ai putea sa imi trimiti fisierul cu fontul care apare la inceputul paginii cel cu textul „fonturi chirilice gratuite” ? multumesc anticipat

    • Vlad,

      M-am uitat după ele (ca nu mai ţin minte ce şi cum, le-am lucrat prin august) şi tot ce am, sunt fonturile originiale şi câteva fişiere în Corel. Titlul ăla l-am scris cu literele aşezate manual.
      I-am scris tipului atunci şi nu mi-a răspuns, în ideea unei adăugări de litere latine la fonturile lui.
      Deocamdată singurele „fonturi” sunt cele din link-uri, pe site-ul lui (irmologion). Cele două fonturi sunt Posad si Kathisma.

    • Nu contest. E foarte posibil să fie în bulgară. Eu le-am găsit (multe din imaginile și fonturile din această postare) pe site-ul http://irmologion.ru/ (domeniu rusesc).
      Nici nu am spus că sunt în limba română, însă documentarea pentru realizarea unor fonturi românești (cu alfabet latin) de inspirație slavonă (alfabet chirilic) era mesajul acestei postări.
      Câteva din fonturile gratuite, preluate din link-urile afișate la finalul postării, le-am îmbogățit cu litere latine pentru a putea scrie texte românești, precum cele din coperta postării.

      Vă mulțumesc pentru vizită și sper să reveniți.

  2. Salut!
    Foarte frumoase font-urile .As putea sa te intreb daca ai cunostinte de chirilica veche ?
    As avea mare nevoie pentru inscriptiile unei picturi ,care este in stadiul final .
    Merci !

    • Salut,
      Nu am studii de specialitate (filologie, paleografie etc) si nici nu cunosc limba slavona, insa am o pasiune pentru literele chirilice asa cum au fost ele folosite in Romania. M-as bucura sa te pot ajuta asa incat daca doresti, trimite-mi pe mail o imagine cu inscriptia sa o vad.
      Multumesc pentru vizita.

  3. damisn zice:

    Nu reușesc să redau exact scrisul icoanei Maicii Domnului”Eu sunt cu voi și nimeni împotriva voastră” nu știu ce caractere sunt, va rog ajutați mă . Vă mulțumesc

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.